W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Szósta, rekordowa edycja CHECK IT już za nami!

Szósta, rekordowa edycja CHECK IT już za nami!
13.03.201909:20

Szósta edycja konferencji CHECK IT zgromadziła ponad 2000 uczestników z całego województwa lubelskiego. Uczniowie szkół  ponadgimnazjalnych mogli wziąć udział w prelekcjach dotyczących rozpoczęcia kariery w branży IT, tworzenia gier komputerowych, aplikacji mobilnych czy też zabezpieczenia stron internetowych. Dodatkowo część z nich mogła wziąć udział w pasjonujących warsztatach z robotyki, druku 3D, programowania a także grafiki komputerowej. Całość wydarzenia uświetniły pokazy nowych technologii takich jak drukarki 3D, oculus Rift, roboty, kamery termowizyjne i wiele innych atrakcji. W ramach konferencji odbyło się także wydarzenie „Check IT Junior”, które zgromadziło blisko 250 uczniów ze szkół podstawowych.

CHECK IT organizowane jest przez Urząd Miasta Lublin w ścisłej współpracy z informatycznymi kołami naukowymi działającymi na lubelskich uczelniach, organizacjami informatycznymi oraz specjalistami z branży IT. Wydarzenie jest częścią programu Lubelska Wyżyna IT.

- Dzisiejsze wydarzenie ma na celu skierowanie uwagi młodzieży na ogromny potencjał branży IT w naszym mieście. Lublin postrzegany jest jako kluczowa lokalizacja IT w Polsce Wschodniej. Rynek pracy w tej branży jest bardzo chłonny, firmy stale rekrutują do swoich oddziałów a specjalistów jest wciąż brakuje. Mamy nadzieję, że poprzez to wyjątkowe wydarzenie zachęcimy młode osoby, talenty informatyczne aby postawiły na Lublin i podjęły studia informatyczne oraz pracę w naszym mieście – powiedział Mariusz Sagan, Dyrektor Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Lublin.

Uczestnicy konferencji mieli możliwość wziąć udział w kilku prelekcjach oraz 25 warsztatach prowadzonych przez studentów należących do kół naukowych oraz specjalistów z branży IT. Między innymi odbyły się wystąpienia na temat aplikacji mobilnych, programowania czy też tworzenia gier komputerowych. Podczas wystąpień studenci oraz członkowie informatycznych kół naukowych dzielili się swoją wiedzą, doświadczeniem oraz pasją z młodszymi kolegami oraz pokazali, że okres studiów to nie tylko nauka ale także okazja do samorealizacji oraz możliwość zaangażowania się we wspólne kreowanie Lubelskiej Wyżyny IT.

- Słowem kluczem dzisiejszego wydarzenia jest „pasja”. Chcemy rozwinąć pasję, zainteresowania nowymi technologiami wśród dzieci i młodzieży, aby już od najmłodszych lat kształtowali w sobie te umiejętności a w przyszłości zasilili lubelską branżę informatyczną. - mówi Oliwia Wójtowicz, koordynator Lubelskiej Wyżyny IT, Wydział Strategii i Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Lublin.

Obecni na wydarzeniu przedstawiciele lubelskich firm branży IT prezentowali, jakie możliwości stwarza praca w Lublinie, w jaki sposób kreować swoją ścieżkę kariery oraz jak w praktyce wygląda praca w branży IT. Podczas warsztatów uczniowie mieli okazję zaprogramować robota z klocków Lego, opanować podstawy programowania w języku Python, stworzyć własną aplikację desktopową a także poznać technologię druku 3D. Całość wydarzenia uświetniły pokazy robotów, okularów Oculus Rift, kamery termowizyjnej czy też drukarek 3D.

Wydarzenie odbyło się 5 marca 2019 r. na terenie Targów Lublin S.A.

Wydarzenie CHECK IT realizowane jest w ramach programu Lubelska Wyżyna IT realizowanego przez Urząd Miasta Lublin. Jest to inicjatywa, która ma wyeksponować potencjał oraz przychylny klimat dla rozwoju branży IT w Lublinie. Priorytetowym założeniem programu jest wsparcie lokalnego sektora IT poprzez wypracowanie wzajemnych powiązań w środowiskach nauki i biznesu związanych z technologią IT i ICT przy współpracy samorządu lokalnego. Lubelska Wyżyna IT obejmuje swoim patronatem szereg działań podejmowanych przez uczelnie, koła naukowe, firmy oraz inne podmioty związane z branżą.

Nasze projekty