Założony w 2004 roku. Głównym celem poszukiwań artystycznych prowadzonych przez zespół teatralny jest próba odnalezienia czystego języka ciała i jego granic przez syntezę wielu jakości z pogranicza sztuk wizualnych i performatywnych przeszczepionych na grunt naszej pracy teatralnej. Pracujemy z ciałem ludzkim i w nim poszukujemy odpowiedzi na stawiane w naszych spektaklach i działaniach pytania - korzystając z całej jego złożoności i ograniczeń. Poszukujemy energii wprawiających w ruch tkankę ciała - destylujemy je i przyglądamy się im - technika staje się ważnym ale podrzędnym instrumentarium. Podczas zmiennych konstelacji zespołu powstają nasze spektakle - ze wspólnego doświadczenia obecności i bliskości.
Teatr za główny środek wyrazu obrał eksperymenty z szeroko pojętymi formami prowadzenia ciała korzystając z wielości współczesnych technik tanecznych - kładąc szczególny nacisk na taniec intuitywny i poszukiwania europejskiego kontekstu tańca buto. Teatr prowadzi od sześciu lat swoje samodzielne i niezależne działania oraz poszukiwania kulturowe korzystając z przestrzeni Centrum Kultury w Lublinie gdzie posiada swoją siedzibę i studio tańca. Tworzy też ścisły trzon Lubelskiego Teatru Centralnego. Od 2009 roku jest organizatorem międzynarodowego festiwalu tańca i ruchu eksperymentalnego MAAT FESTIVAL prezentującego wybitne jednostki awangardy teatru fizykalnego.
TEATR MAAT PROJEKT doceniony został wielokrotnie przez krytyków w Polsce i za granicami kraju – działania Teatru zaliczono do jednych z najważniejszych tego typu w Polsce, a prace wykonane w jego ramach zdobywały wysokie uznanie na polu eksperymentalnej sztuki tańca. Obecnie prace skupione są nad wieloletnim projektem 'Formy prowadzenia ciała’. Formułą pracy teatru są spotkania zespołu i współpraca z ludźmi z wielu kręgów kultury, nauki i sztuki. Formacja na przestrzeni lat zrealizowała szereg projektów oscylujących wokół spektakli, happeningów, instalacji kolektywnych, performance pokazywanych w wielu prestiżowych miejscach niemal w całej Polsce i za granicami kraju tworząc z czasem swój własny, rozpoznawalny styl.
'Działania Maat wymykają się definicjom tradycyjnych dziedzin sztuki, sytuują się raczej na ich przecięciu, tam, gdzie dochodzi do zaskakujących spotkań, rozsadzających ramy gatunków scenicznych czy performatywnych [...] Odnoszę wrażenie, że zespół ten staje się powoli jedną z najciekawszych polskich grup w obrębie poszukiwań teatralno-ruchowych [...]'. JULIA HOCZYK