W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Koncert jubileuszowy z okazji 30-lecia pracy artystycznej Mariola Zagojska i Jej Goście

Koncert jubileuszowy z okazji 30-lecia pracy artystycznej Mariola Zagojska i Jej Goście
Data rozpoczęcia 2014-03-25
Godzina rozpoczęcia 17:00
Miejsce Dom Kultury LSM, K. Wallenroda 4a
Kategoria Koncert

Najpiękniejsze arie operowe i operetkowe, piosenki i artystyczne niespodzianki w wykonaniu śpiewaków i aktorów scen lubelskich.

Bilet: 10 zł

Mariola Zagojska, śpiewaczka i pedagog, do czerwca 2010 roku solistka Teatru Muzycznego w Lublinie (sopran), absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach i wychowania muzycznego w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, laureatka V Konkursu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej. Współpracowała z Filharmonią Śląską, Rzeszowską i Krakowską. Technikę wokalną doskonaliła pod kierunkiem m.in. prof. Michaliny Growiec i prof. Alison Pearce z Wielkiej Brytanii. W repertuarze ma m.in. partie operowe Jadwigi Cześnikowej w Strasznym dworze Stanisława Moniuszki, w Carmen Georgesa Bizeta, rolę Saffi w Baronie cygańskim Johanna Straussa, w Księżniczce czardasza Emmericha Kalmana, partie solowe w Stabat Mater Karola Szymanowskieg i Mszy C- dur Ludwika van Beethovena. W dorobku posiada również nagrania radiowe i telewizyjne utworów Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki, Karola Szymanowskiego, Ludomira Michała Rogowskiego, Witolda Lutosławskiego. Mariola Zagojska jest reżyserem wielu koncertów wykonywanych na scenach Lublina i Lubelszczyzny. Od 2010 roku pełni funkcję dyrektora Festiwalu Spotkań Kultur Caper Lublinensis w Filharmonii Lubelskiej im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, organizując cykle koncertów: „Nałęczowskie Divertimento”, „Sanus per Artem”, „Europa – mała ojczyzna Braci Wieniawskich”, „Czas mazurka”, „Vipy – dzieciom” i wiele innych. Jako matka piątki dzieci Mariola Zagojska zwróciła uwagę na potrzebę wzbogacenia oferty artystycznej i kulturalnej dostosowanej do potrzeb publiczności w wieku przedszkolnym i szkolnym. Stąd zrodziły się pomysły wielu autorskich widowisk, koncertów edukacyjnych oraz spektakli muzycznych we współpracy z cenionym reżyserem i scenarzystą Jerzym Turowiczem, m.in.: Polskie tańce narodowe, Piękna nasza Polska cała (realizowanie od 2002 r.), Historia tańca, Lublin – moje miasto – miasto trzech kultur, Mój przyjaciel Fryderyk Chopin, Jaś i Małgosia, Czerwony Kapturek – zupełnie nowa historia (musical dla dzieci), Kozucha kłamczucha, Pastorałka, Kajtuś czarodziej, Legenda o czarciej łapie, Tuwimowo – czyli bajkowa kraina pana Juliana. Mariola Zagojska, pod pseudonimem Otto Wiktor Hofman, jest autorką opracowań muzyki oraz kompozycji do bajek i spektakli muzycznych, prowadzi też cykle umuzykalniających audycji jako Pani Muzyka w przedszkolach i szkołach Lubelszczyzny. Przy każdej okazji zaprasza na koncerty i wydarzenia artystyczne i kulturalne społeczności nie mogące pozwolić sobie na zakup biletów, np. dzieci z domów dziecka, Pogotowia Opiekuńczego, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych czy Domu Samotnej Matki. Mariola Zagojska nieprzerwanie prowadzi działalność koncertową i pedagogiczną, współpracując ze Szkoła Muzyczną I i II st. im.Tadeusza Szeligowskiego, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego, oraz z Akademią Teatralno-Wokalną Jerzego Turowicza.

Anna Barska – sopran. Śpiewaczka operowa obdarzona lirycznym głosem sopranowym o szlachetnym, ciepłym brzmieniu. Urodzona w 1981 r. w Lublinie. Tutaj też rozpoczęła swoją edukację muzyczną w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w klasie fortepianu, otrzymując dyplom muzyka instrumentalisty. Ponadto absolwentka Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w klasie dyrygentury chóralnej. W 2010 r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym studia na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Skubis–Kalemby. Podczas studiów muzycznych brała udział w koncertach kameralnych, spektaklach operowych. W 2010 r. kreowała postać Almireny w operze „Rinaldo” Georgesa Friedricha Haendla w ramach V Festiwalu im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na Kursie Wokalnym w Krynicy i mistrzowskich kursach prof. Ryszarda Karczykowskiego i prof. Alicji Słowakiewicz–Wolańskiej.

Dorota Szostak-Gąska – pochodzi z Lidzbarka Warmińskiego, gdzie ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I st. w klasie skrzypiec. Edukację muzyczną kontynuowała na Wydziale Wokalnym Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Olsztynie. Następnie ukończyła studia licencjackie (kierunek: muzykologia stosowana) na Uniwersytecie Warszawskim, a w 2010 r. została absolwentką (dyplom z wyróżnieniem) Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego prof. Magdaleny Krzyńskiej oraz ad. dr Violetty Narywskiej. W roku akademickim 2007/2008 odbyła stypendium w Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio Emilia we Włoszech, pracując pod kierunkiem Maestro Mauro Trornbetty oraz Rosy Ricciotti. Ważnym wydarzeniem w jej życiu artystycznym był występ na scenie Teatro Valli w Reggio Emilia. Ukończyła Mistrzowskie Kursy Wokalne prowadzone przez Maestrę Helenę Łazarską, Teresę Żylis-Garę, Anitę Garanća, Paula Esswooda.

Ewa Wołoszkiewicz – sopran, urodzona w Lublinie. Ukończyła z wyróżnieniem klasę śpiewu solowego Szkoły Muzycznej II st. im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie w klasie Marioli Zagojskiej. Stu- diowała Muzykologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, będąc w tym czasie związana z Chórem Akademickim KUL. Współpracowała z Teatrem Muzycznym w Lublinie w charakterze chórzystki. Absolwentka Wydziału Wokalno–Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Agnieszki Monasterskiej. Umiejętności wokalne szkoliła podczas wielu kursów, prowadzonych m.in. przez profesorów R. Karczykowskiego, P. Esswooda, E. Blahovą, B. Betley, A. Teligę. Od grudnia 2013 r. jest w zespole Chóru Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego „Lutnia Lubelska”.

Jakub Gąska, tenor, rodowity lublinianin. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Karola Lipińskiego w klasie trąbki oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego prof. Leszka Skrli. Był stypendystą Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio Emilia we Włoszech. Debiutował jako St. Brioche w operetce Wesoła wdówka Franza Lehara w Operze Nova w Bydgoszczy, kreował również postaci Monostatosa w operze Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusza Mozarta, Macieja w operze Straszny dwór Stanisława Moniuszki. Eneasza i Marynarza w operze Dydona i Eneasz Henry’ego Purcella, a w Teatrze Muzycznym w Poznaniu występował jako Józef w operetce Wiedeńska krew Johanna Straussa. Współpracuje z Operą na Zamku w Szczecinie. Na V Festiwalu Wokalnym Belcanto 2007 w Nałęczowie otrzymał nagrodę specjalną.

Paweł Stanisław Wrona Rocznik 1962. Uczeń m.in. Piotra Ikowskiego, Barbary Kostrzewskiej, Felicji Jagodzińskiej i Jerzego Karolusa. Jesienią 2011 r. obchodził 25-lecie pracy artystycznej. Swoją drogę artystyczną rozpoczął na deskach Operetki Wrocławskiej epizodem w My Fair Lady, pierwsza duża rola to Celestyn Forrnan w Balu w Savoyu. W Teatrze Muzycznym w Lublinie od 23 lat.

Henryk Ryszard Zarewicz-Żuchowski, aktor i reżyser, szkołę teatralną ukończył w Łodzi. Od roku 1974/1975 związany był z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie zagrał wiele ról i wyreżyserował ponad 30 operetek i musicali. Jako autor debiutował w 1945 roku. Od tego czasu wydał 2 sztuki dla dzieci, kilka słuchowisk radiowych i powieści, oraz kilkadziesiąt opowiadań teatralnych. Jest też autorem kilkunastu publikacji dotyczących dziejów Operetki lubelskiej i Teatru Muzycznego w Lublinie. Ostatnio wydał m.in. książki: Bolesław Hamaluk – śpiewak Lublina (2009) oraz Gabinet i scena Andrzeja Chmielarczyka. Spośród 40 książek Henryka Ryszarda Żuchowskiego, który nazywany jest „pieśniarzem lubelskich scen”, większość ukazała się nakładem wydawnictwa muzycznego „Polihymnia”.

Marian Josicz – pracę artystyczną rozpoczął w Zespole Pieśni i Tańca „Warszawa” prowadzonym przez Mirę Zimińską i Tadeusza Sygietyńskiego. Po rozwiązaniu zespołu trafił do Opery Warszawskiej występując obok takich artystów jak: Maria Fołtyn, Bogdan Paprocki, Bernard Ładysz, Andrzej Hiolski. W 1962 r. otrzymał od Barbary Kostrzewskiej propozycję podjęcia pracy w Teatrze Muzycznym w Lublinie, gdzie w roku 2005 obchodził jubileusz 50-lecia pracy artystycznej. Gościnnie występował w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Operetce Dolnośląskiej we Wrocławiu, Teatrze Muzycznym w Gdyni i w Łodzi oraz Teatrze Lalki i Aktora w Lublinie. Zagrał ponad 150 ról, z których ważniejsze to: Daniłło w Wesołej wdówce, Adam w Ptaszniku z Tyrolu, Petruccio w Poskromieniu złośnicy, Gaspard w Dzwonach z Corneville, Bokser w Boso, ale w ostrogach, Bryndas w Krakowiakach i góralach, Horodniczy w Rewizorze, Tewje w Skrzypku na dachu i wiele innych.

Agnieszka Schulz-Brzyska, pianistka koncertująca w kraju i za granicą. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Kazimierza Gierżoda oraz kameralistyki prof. Mai Nosowskiej. Kształciła się również u Tatiany Szebanowej, Jean-Claude’a van den Eydena, Oliviera Gardona oraz Ryszarda Baksta; miała również okazję doskonalić swoją interpretację utworów Witolda Lutosławskiego pod okiem samego Mistrza. Ma na koncie liczne występy z lubelskimi zespołami kameralnymi. Towarzyszy instrumentalistom oraz wokalistom na koncertach i konkursach (wśród nich Międzynarodowy Konkurs im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie), otrzymując nagrody i wyróżnienia dla akompaniatora. Jej repertuar obejmuje utwory solowe i kameralne od baroku po muzykę współczesną.

Natalia Nikitina Kozub – skrzypaczka solistka Filharmonii Lubelskiej, studia muzyczne ukończyła w klasie prof. L. Oniszczenko we Lwowskim Konserwatorium im. Mykoły Łysenko. W roku 2005 ukończyła Studia Podyplomowe na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w zakresie kameralistyki w klasie prof. Mai Nosowskiej. Od 1991 roku pracuje w orkiestrze Filharmonii Lubelskiej jako solistka, równocześnie prowadzi klasę skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Uczniowie jej odnoszą liczne sukcesy na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Natalia Kozub jest zapraszana jako wykładowca kursów mistrzowskich; IX Summer Seaside Music Courses in Łeba Poland. Bardzo aktywnie udziela się jako solistka oraz kameralistka. Jest założycielką następujących zespołów kameralnych: Kwartet Fletowy, Trio Con Tenerezza, Lubelska Orkiestra Kameralna, Kwartet „Concerto” uczestnicząc w prestiżowych imprezach i cyklach koncertów: Koncerty Prezydenckie, Koncerty Zamkowe, festiwal Nałęczowskie Divertimento. Obok muzyki klasycznej z powodzeniem i wielką pasją realizuje się na gruncie muzyki rozrywkowej oraz scenicznej.

Jerzy Turowicz, absolwent krakowskiej PWST (1978). Związany przez wiele lat z Teatrem im. Juliusza Osterwy w Lublinie oraz Teatrem im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie. W latach 80. był dyrektorem artystycznym Młodzieżowego Teatru Inicjatyw. W 1992 r. związał się z Teatrem Muzycznym w Lublinie, najpierw jako aktor, później reżyser i konsultant programowy. Współtworzył wiele spektakli, które grane są z powodzeniem do dzisiaj. Jest autorem sztuk teatralnych m.in. Różowe okulary oraz bajki Czerwony Kapturek zupełnie nowa historia. Ma też na koncie kilka ról telewizyjnych m.in. w serialu Policjanci i Graczykowie. Posiada liczne nagrody i odznaczenia, w tym – Srebrny Krzyż Zasługi. Założyciel Akademii Teatralno-Wokalnej w Lublinie.


Ponadto wystapią: Maria Sidor, Julia Kostrzewska, Edward Raubo, słuchacze Akademii Teatralno-Wokalnej Jerzego Turowicza, Zespół Pieśni i Tańca Politechniki Lubelskiej pod kierunkiem Hanny Aleksandrowicz.

Powiązane:

Dom Kultury LSM

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej