W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Pokaz "BB5 bez cienia wątpliwości"

Pokaz "BB5 bez cienia wątpliwości"
Data rozpoczęcia 2008-06-19
Godzina rozpoczęcia 18:00
Miejsce Akademickie Centrum Kultury "Chatka Żaka", ul. Radziszewskiego 16
Kategoria Pokaz

Pokaz zapisów dokumentacyjnych z międzynarodowej wystawy 5. Berlin Biennale z komentarzem Magdaleny Linkowskiej i Zbigniewa Sobczuka. Spotkanie organizowane przez Galerię KONT (ACK UMCS).
Piąta edycja Berlin Biennale jest organizowana w tym roku w terminie 5 kwietnia - 15 czerwca. Kuratorami tej dużej międzynarodowej wystawy sztuki współczesnej są Adam Szymczyk i Elena Filipovic, którzy BB5 zatytułowali „When things cast no shadow” (Kiedy
rzeczy nie mają cienia). Festiwal podzielony jest na dwie współzależne części – dzienną i nocną. W ciągu dnia uwagę zwiedzających przyciąga głównie wystawa złożona z prac ponad 40 artystów, rozmieszczonych w czterech miejscach: KW Institute for Contemporary Art, Neue Nationalgalerie, Skulpturenpark Berlin Centrum i Schinkel Pavillon. Prezentacja nocna pt. „Mes nuits sont plus belles que vos jours” (Moje noce są piękniejsze niż wasze dni – tytuł filmu Andrzeja Żuławskiego) jest częścią bardziej zmienną i dynamiczną. Składają się na nią działania performance, projekcje, koncerty, spotkania, których zadaniem jest pobudzanie do poszukiwania nowych możliwości odbioru i rozumienia sztuki współczesnej. 5. Berlin Biennale współtworzą również polscy artyści – wyraźnie widoczni na tle berlińskiej wystawy, zarówno w dzień jak i w nocy – do udziału w festiwalu zostali zaproszeni m.in. Cezary Bodzianowski, Anna Molska, Paulina Ołowska - Zofia
Stryjeńska, Andrzej Żuławski. Zadaniem pokazu pt. „BB5 bez cienia wątpliwości” przygotowanego przez Magdę Linkowską i Zbigniewa Sobczuka jest odpowiedź na
pytanie, czy berlińskie biennale powoduje wyłom w sposobie postrzegania i prezentowania sztuki współczesnej, czy podobnie jak wszelkie, dotychczasowe, międzynarodowe wystawy i festiwale „rzuca cień” i nasuwa różne wątpliwości?