W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.Zamknij

Drukuj stronę do PDF Spektakl teatru tańca „November”

Data rozpoczęcia 2011-12-17
Godzina rozpoczęcia 19:00
Kategoria Spektakl

Reżyseria, choreografia, taniec : Justyna Jasłowska
Koncepcja przestrzeni, światła: Justyna Jasłowska
Konsultacja artystyczna : Wojciech Mochniej
Utwory na żywo, teksty : Tomasz Dymek (Dolar)
Współpraca audio/video : Maciek Połynko
Grafika : Marta Zgierska, Maciej Rukasz (Agencja Blow Up)
Produkcja : Gdański Klub Żak, Międzynarodowy Festiwal Konfrontacje Teatralne i Maat Festival
Premiera : 16 października 2011, Klub Żak, Gdańsk

OPIS:
Zależność między czasem a poczuciem szczęścia. Co sprawia, że pewnego dnia, niespodziewanie spotykamy miłość? Czy to nagroda, a może efekt celowo lub nieświadomie podjętej drogi? W jednej chwili również tracimy ją i zgadzamy się na tę utratę, nieświadomi, że może już nigdy nas nie spotkać. Czy istnieje moment, od którego zaczyna się druga część naszej historii? Czy istnieje decydującą, jedyna chwila wyboru, a nie dostrzegając jej tracimy możliwość powrotu? Czy istnieje druga szansa?

Czas jako coś nieubłaganego, jako imperatyw niszczący piękne chwile. Powoduje, że stajemy się coraz bardziej nudni, skłonni do kompromisów, pozbawia nas znamion młodości. Czas jako przeszłość – tętniące życie, spełnienie marzeń, pragnień szaleństw. Czas jako „zabójca” tego wszystkiego. Czas jako przyszłość- lęk przed starością mentalną, że szanse na to, co można było zrobić w życiu minęły i nie pojawią się ponownie. Stąd refleksje, pytania o to, czy dokonane wybory były słuszne. Jednoczesna ucieczka od prawdziwej, szalenie nieznośnej odpowiedzi. Poruszane w spektaklu treści są uniwersalne.

Wykonywane na żywo utwory stanowią tło dźwiękowo-estetyczne i swoistą linię narracyjną spektaklu. Raper-performer z własnej perspektywy, przez pryzmat swojej wrażliwości, światopoglądu i wyobraźni, czyni komentarz, refleksję wobec stawianych pytań.

Ekspresja i wyraz taneczny bliższe są stanowi pustki, ciszy „ po”, niż żywym emocjom towarzyszącym uświadomieniu sytuacji granicznie trudnej.

wstęp wolny

Najważniejsze wydarzenia cykliczne