Zdjęcia amerykańskiej fotografki Sally Mann dotykają problemu śmierci, organicznego końca egzystencji, który dotyka wszystkiego co żyje. Mann formułuje problem używając stwierdzenia, które stanowić może jednocześnie pytanie: what remains. Rozmyślnie zastosowana technika mokrej płyty kolodionowej i archaiczne narzędzia fotograficzne mają umożliwić wniknięcie w materię rzeczywistości, dotknięcie tajemnicy i być może ujawnienie się niewidzialnego.
Podczas spotkania będzie można obejrzeć kamerę wielkoformatową na klisze 24x30 cm z obiektywem z drugiej połowy XIX w. i kasetą na szklane płyty - sprzętu, jaki używany jest m.in. w procesie mokrego kolodionu.
O fotografiach z cyklu What Remains opowie Marcin Sudziński.
W programie wykład monograficzny, krótkie omówienie metody mokrej płyty kolodionowej w kontekście poszukiwań Sally Mann, pokaz slajdów z albumu What Remains.
Sally Mann ur. w 1951 r. w Lexington (USA, Virginia) jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci w świecie fotografii. Zaczęła fotografować na studiach. Oprócz dyplomu fotografa zdobyła również wykształcenie na Ansel Adams Yosemite Workshop. Zawodową pracę etatowej fotografki zaczęła na Uniwersytecie w Lexington. Znana przede wszystkim z cyklu kontrowersyjnych zdjęć swoich dzieci "Immediate Family". W 2001 r. magazyn Times przyznał jej tytuł fotografki roku. Jej zdjęcia znajdują się w zbiorach znanych kolekcjonerów sztuki oraz licznych muzeach.
Organizatorem spotkania jest Pracownia fotograficzna ACK UMCS. Wstęp wolny