W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.Zamknij

Drukuj stronę do PDF Wernisaż wystawy kaligrafii i typografii Oleksia Chekala: "Typograficzna elegia albo nonsens wers i inna plątanina"

Data rozpoczęcia 2017-02-03
Godzina rozpoczęcia 18:00
Miejsce Izba Drukarstwa w Domu Słów, ul. Żmigród 1/Królewska 17
Organizator Dom Słów
Udział Bezpłatny
Kategoria Wernisaż

Wystawa czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17:00 oraz w wybrane weekendy do 12 marca 2017.​

Oleksiy Chekal - designer, kaligraf, historyk sztuki. Dyrektor artystyczny studia graficznego PanicDesign Pracował jako wykładowca w Charkowskiej Państwowej Akademii Designu i Sztuki, a także w British School of Design w Moskwie. Prowadził liczne warsztaty kaligrafii i liternictwa w Rosji, Ukrainie, Białorusi, Kazachstanie, Włoszech, Francji. Zorganizował szkołę kaligrafii w Charkowie. Jako historyk sztuki bada wczesnochrześcijańską sztukę Syrii i Bizancjum.

W starym filmie Baron von Munchausen powiedział, że: „najgłupsze rzeczy na świecie są wykonane w najbardziej inteligentnym wyrazie”.
Absurd, plątanina, nonsens, gra słów - nie tylko wywołują uśmiech, ale także sprawiają, że świat stał się bardziej żywy. Oleksii Chekal w wystawie „Typograficzna elegia albo nonsens wers i inna plątanina” zebrał ulubionych poetów z różnych krajów, którzy tworzyli niezwykłe zestawienia liter i słów: Edward Lear, Jonathan Swift, Lewis Carroll, Samuel Beckett, Geo Szkurupij, Mychajło Semenko, Daniil Harms, Aleksander Wwiedienski, Wielimir Chlebnikow, Tristan Tzara, Hans Arp, Tadeusz Peiper i inni. Ich wersy nie zawsze są czystą zabawą językową, często są wielowarstwowe i każdy może je zobaczyć w innym sensie.

W przygotowanych na wystawę afiszach za pomocą typografii i kaligrafii Oleksii podejmuje kontynuację eksperymentów dadaistów, absurdystów, futurystów i OBERIU (Stowarzyszenie Sztuki Realnej). Jest to bardzo ciekawa mieszanina starych technik (druku typograficznego, kaligrafii) i współczesnej postmodernistycznej myśli.

Afisze powstawały w drukarni typograficznej Izby Drukarstwa od czerwca 2016 roku do lutego 2017.

Najważniejsze wydarzenia cykliczne