W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Cykl Wystaw na Wielkim Ekranie w Multikinie: „Boticcelli. Piekło”

Cykl Wystaw na Wielkim Ekranie w Multikinie: „Boticcelli. Piekło”
Data rozpoczęcia 2017-05-15
Godzina rozpoczęcia 18:00
Miejsce Multikino Lublin, Aleja Spółdzielczości Pracy 36
Organizator British Council i Multikino
Udział Płatny
Koszt udziału 30-25 zł
Kategoria Film

Filmowe śledztwo dopełniające tamte dzieła popkultury postanowił przeprowadzić pisarz i reżyser Ralph Loop w takich miejscach, jak Galeria Uffizi we Florencji, Biblioteka Watykańska, Londyn, Berlin i niziny Szkocji.

Przez stulecia „Mapa Piekła” (po włosku „inferno”) stworzona przez Sandro Botticellego na podstawie poematu Dantego leżała zamknięta w skarbcu Watykanu. Ale co skłoniło florenckiego mistrza, jednego z najsłynniejszych reprezentantów sztuki renesansu, znanego z obrazów takich jak „Narodziny Wenus” i „Wiosna” do rysowania piekielnych kręgów tak, jak je opisywał poeta Dante Alighieri? Jaka jest tajemnica tego wyjątkowego dzieła sztuki? I w jaki sposób ujawnia ono mniej znaną, ciemniejszą stronę samego Botticellego?

Botticelli przeniósł opisy Dantego na 102 drobiazgowe rysunki. Głównym z nich jest „Mapa Piekła”: rodzaj przewodnika przez piekło z jego różnymi poziomami (kręgi piekielne są usytułowane nie tylko jeden wewnątrz drugiego, ale też jeden niżej od drugiego), fascynującymi a jednocześnie okrutnymi obrazami kar i tortur, jakim poddawani są grzesznicy.

Pisarz i reżyser Ralph Loop stworzył film, który przybliża nas do Botticellego, zarówno do człowieka, jak i artysty. Film powstał we wnętrzach Watykanu w Rzymie, we Florencji, Londynie, Berlinie i Szkocji w lecie 2016 roku. Sama „Mapa Piekła” została poddana digitalizacji z wykorzystaniem skanera o wysokiej rozdzielczości, co pozwoliło dostrzec szczegóły wcześniej niewidoczne gołym okiem.