W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Ruszyły zapisy do Gigathonu - największego ogólnopolskiego konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży

Ruszyły zapisy do Gigathonu - największego ogólnopolskiego konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży
12.04.202413:12

Ruszyły zapisy do drugiej edycji Gigathonu. Pierwszy etap największego hackathonu dla dzieci i młodzieży w Polsce rozpocznie się dokładnie za miesiąc, a łączna pula nagród w konkursie wyniesie ponad 70 000 złotych.

Konkurs skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 18 lat. Uczestnicy zostaną podzieleni na kategorie wiekowe, a zadania konkursowe dostosowane są do wieku i umiejętności. W przypadku uczestników w wieku 7-9 lat zadania przygotowywane są w środowisku Minecraft Education, które jest dobrze znane przez najmłodszych. Osoby w wieku 10-12 wykonują zadania w Scratchu, który jest jednym z najpopularniejszych środowisk programistycznych. Z kolei na najstarszych pasjonatów kodowania, w wieku od 13 do 18 lat, czekają zadania w popularnych językach programowania, takich jak: C#, C++ oraz Python. Gigathon składa się z trzech etapów i finału, każdy etap konkursu wiąże się z coraz większym poziomem wiedzy, przy czym na pierwszych dwóch etapach wiedza uczestników sprawdzana jest za pomocą testów online. Trzeci etap składa się z zadania do samodzielnego rozwiązania w domu, a finał to stacjonarny hackathon w Warszawie dla 100 uczestników, którzy osiągnęli najlepsze wyniki we wcześniejszych etapach. Pierwszy etap konkursu rozpoczyna się już 6 maja, natomiast finałowy hackathon w Warszawie zaplanowany jest na koniec listopada.

Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody, m.in.: konsola Microsoft Xbox Series X, telefony, tablety oraz akcesoria marki Samsung, roczny kurs programowania, wyjazd na obóz programistyczny, a także pakiety książek ufundowane przez wydawnictwa HarperCollins i Helion. W II edycji wprowadzone zostaną również wyróżnienia dla uczestników. Organizator przewidział nagrody specjalne. Jury będzie mogło wyróżnić uczestników z każdej kategorii wiekowej i nagrodzić ich specjalnymi akcesoriami gamingowymi.

Zapisy odbywają się poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na oficjalnej stronie wydarzenia. Znajdują się tam również regulamin konkursu oraz informacja na temat nagród.

Projekt Edu Lublin

baner