W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Nowe wydawnictwo Rozdroży
06.06.201214:46

Ośrodek Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych „Rozdroża” wydał kolejną płytę: „Sceny z bezkresu”.
Prezentowane utwory to efekt spotkania dwóch estetyk – muzyki współczesnej i tradycyjnej. Po raz pierwszy Sceny z bezkresu w wykonaniu Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej i Kawalerów Błotnych zaprezentowane były w 2006 roku podczas 49. edycji Festiwalu Warszawska Jesień. Wersja płytowa uzupełniona została o interludia i postludium. „Sceny z bezkresu” nawiązują do uniwersalnego wymiaru kondycji człowieka starając się jednocześnie ukazać swoistość naszych czasów. Strukturę tej narracji wyznaczają stare ludowe pieśni traktujące o najważniejszych wydarzeniach w życiu człowieka: narodzinach i śmierci, miłości i zdradzie, radości i smutku. Płyta powstała z inicjatywy Ośrodka Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych „Rozdroża”. Utwór „Sceny z bezkresu” powstał na zamówienie Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień. Interludia i postludium powstały na zamówienie Ośrodka „Rozdroża”. Pomysł na artystyczne spotkanie Zespołu Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej z grupą Kawalerowie Błotni oraz zamówienie utworu „Sceny z bezkresu”: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień – Tadeusz Wielecki (dyrektor artystyczny). Scenariusz muzyczny utworu „Sceny z bezkresu”: Jerzy Kornowicz Scenariusz muzyczny płyty: Jerzy Kornowicz i Jan Bernad Kup płytę tu Zespół Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej Powstał w 1999 roku w Lublinie przy Fundacji Muzyka Kresów. Założycielami i liderami zespołu są Jan Bernad i Monika Mamińska. Zespół wyłonił się spośród uczestników prowadzonych przez fundację w całym kraju od końca lat dziewięćdziesiątych zajęć warsztatowych. Przez warsztaty i szkoły letnie przewinęło się blisko dwa tysiące osób. Głównym celem zespołu jest zachowanie i twórcza kontynuacja polskich pieśni tradycyjnych. Członkowie zespołu przyswoili sobie archaiczne techniki tradycyjnego śpiewu, charakteryzującego się naturalnym surowym brzmieniem, specyficznym oddechem i estetyką odległą zarówno od śpiewu bel canto, jak i muzyki popularnej. Członkowie zespołu nagrali trzy płyty” Pieśni Polskie”, „Kołysanki” i „ Polskie pieśni wielkopostne”. Koncertowali w kraju i zagranicą, brali udział w przedstawieniach teatralnych. Zespół ma w repertuarze spektakle „Pieśni polskie” i „ Trzy dźwięki”, który jest bliższy muzyce współczesnej niż tradycyjnej. Grupa Kawalerowie Błotni Powstała w 2001 z inicjatywy Jerzego Kornowicza. Łączy tradycję free-jazzową z improwizacją i komponowaniem. Swoistość Grupy polega na obecności w niej grających kompozytorów, komponujących jazzmenów i muzyków alternatywnych, z których każdy z osobna stanowi znaną ze swojego dorobku artystycznego muzyczną indywidualność. Dorobkiem Grupy jest kilkanaście spektakli dźwiękowych. Wystąpienia Kawalerów błotnych miały miejsce w Polsce i wielu krajach Europy, zarówno w otwartych przestrzeniach, na scenach festiwalowych i w alternatywnych klubach różnych miast. Do swoich przedsięwzięć muzycznych zapraszali zarówno wybitnych solistów z Polski i zagranicy, jak i zespoły i orkiestry symfoniczne. Członkowie Grupy oddziałują również poprzez prowadzone od 2004 r. w Warszawie warsztaty adresowane zarówno do muzyków profesjonalnych jak i autodydaktów pod nazwą Ogólnopolski Skup Dźwięków Nowych i Używanych.