Lubelska Federacja Bardów to oryginalna formacja estradowa proponująca własne rozumienie rozrywki. Zespół stworzyli i tworzą laureaci najważniejszych festiwali piosenki artystycznej. Występuje od maja 1999 roku. Sposobem organizacji pracy przypomina krakowską Piwnicę pod Baranami, gdzie jest wielu autorów, kompozytorów i wykonawców. Czerpie wzorce z folkloru Kresów, muzyki klasycznej; nawiązuje do ambitnych nurtów rocka i popu. Charakteryzuje się niespotykaną potęgą głosów, a także wyjątkową dbałością o stronę muzyczną i tekstową. Warte podkreślenia jest, że zarówno muzyka jak i tekst są przeważnie dziełem członków zespołu. LFB koncertowała na najbardziej prestiżowych estradach w Polsce i za granicą, w miejscach dla wielu polskich kapel nieosiągalnych. W Nowym Jorku, Paryżu, Londynie, w Wiedniu oraz we Lwowie i Łucku. Nagrywała początkowo wyłącznie „na żywo” - w Studiu im. Agnieszki Osieckiej Programu III PR, w Radiu Kraków, Muszli Koncertowej im. Romualda Lipki w Lublinie, Kawiarni Artystycznej Hades czy Teatrze Starym w Lublinie. W międzyczasie powstały także płyty studyjne – nagrywana w Studiu im. Budki Suflera w Radiu Lublin CD „Poematy” czyli kompozycje własne do słów Edwarda Stachury oraz płyta w pełni autorska, zatytułowana „Bardziej” wydana w 2018 roku, a zrealizowana w Bracia Studio - Adam Drath w Lublinie.
Na swoje 24 urodziny zespół postanowił opublikować nowe piosenki. To również prezent dla świętującego 200 – lecie działalności Teatru Starego w Lublinie, z którym LFB jest związana od reaktywacji działalności placówki w roku 2012. LFB była bowiem tym zespołem, który jako pierwszy testował sprzęt muzyczny zakupiony do tej prestiżowej placówki. Od tamtej pory, niemal corocznie gości w progach Teatru osiągając sukcesy artystyczne i co ważne - również frekwencyjne.
Lubelska Federacja Bardów tym razem zaprasza na koncert promujący nową płytę CD zatytułowaną „Nowe piosenki w Teatrze Starym”. Materiał ten został zarejestrowany w Teatrze jesienią ubiegłego roku.
Słowa piosenek zostały napisane przez Marka Andrzejewskiego, Jana Kondraka i Hannę Lewandowską. Kompozycje są dziełem Panów wyżej wymienionych oraz Piotra Selima.
Parter i loże sali widowiskowej wyposażone są w pętlę indukcyjną.
Miejsca IV - scena widoczna jest tylko z pozycji stojącej