W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Koncert symfoniczny z okazji Dnia Kobiet

Koncert symfoniczny z okazji Dnia Kobiet
Data rozpoczęcia 2024-03-08
Godzina rozpoczęcia 19:00
Miejsce Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, ul. M. Curie-Skłodowskiej 5
Organizator Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie
Udział Płatny
Koszt udziału 40-70 zł
Kategoria Koncert

Mając na uwadze całą twórczość E. Elgara trudno uwierzyć, że pierwszą kompozycją, po której kompozytor stwierdził swoje zadowolenie, była właśnie Serenada na smyczki e-moll z opusu 20. Dedykowana imiennikowi – organmistrzowi i muzykowi-amatorowi Whinfieldowi – swą premierę miała nie w Anglii, a na kontynencie, 21 lipca 1896 roku w Antwerpii. Choć dzieło to nie jest wielkich rozmiarów, to urzeka ono słuchaczy swoim spokojem, subtelnością, a wręcz „kołysankowym” nastrojem porównywanym do aubade – pieśni o poranku (M. Kennedy).

Arie koncertowe W.A. Mozarta to utwory zróżnicowane pod względem wyrazu, ale to co je łączy to przede wszystkim ich przeznaczenie. Większość z nich była używana jako swoista wstawka do innej opery, przerywnik. I tak „Voi avete un cor fedele”, nota bene 19-letniego Mozarta, była pomyślana jako przerywnik do opery buffa Baltazara Galuppiego „Le nozze di Dorina”, a „Vorrei spiegarvi, oh Dio!” oraz „No, no, che non sei capace” jako przerywnik do opery „Il curioso indiscreto” Anfossiego Pasquale, podczas wystawienia w wiedeńskim Burgtheater w 1783 roku.

Wśród repertuaru koncertu znajdzie się również niemieckojęzyczna aria „Nehmt meinem Dank” napisana dla szwagierki Alojzy Weber, jako utwór przeznaczony na pożegnanie się z publicznością.

Niebawem po napisaniu sześciu symfonii, tzw. „paryskich”, w 1786 roku J. Haydn rozpoczął pracę nad 88. Symfonią G-dur dla orkiestry w pałacu Esterházy. Jest ona współcześnie uważana jako pierwsze szczytowe osiągnięcie kompozytora w dziedzinie symfoniki, co potwierdza wiele pochlebnych opinii o utworze m.in. J. Brahmsa. W czterech częściach – Adagio-Allegro, Largo, Menuetto: Allegretto oraz Finale. Allegro con spirito – zawarł kompozytor swój unikalny styl orędownika harmonii, proporcji i spokoju.

Wystąpią:

  • Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
  • Joanna Moskowicz – sopran
  • Paweł Kos-Nowicki – dyrygent

Program:

  • E. Elgar – Serenada na smyczki e-moll, op. 20
  • W.A. Mozart – Arie koncertowe
  • „Voi avete un cor fedele”, KV 217
  • „Vorrei spiegarvi, o Dio”, KV 418
  • „Nehmt meinen Dank ihr holden Gönner”, KV 383
  • „No, no, che sei capace”, KV 419
  • J. Haydn – 88 Symfonia G-dur, Hob. I:88

Bilety w cenie:

  • premium: 70.00 zł
  • normalny: 50.00 zł
  • ulgowy: 40.00 zł

Pozostałe rodzaje biletów dostępne bezpośrednio w kasie Filharmonii.

Koncert wchodzi w skład karnetu na marzec. Karnet w cenie 208,00 zł (normalny), 160,00 zł (ulgowy). Koncerty wchodzące w skład karnetu – 1.03, 8.03, 15.03 oraz 22.03. Karnet do kupienia tylko w kasie Filharmonii. Karnet nie dotyczy miejsc objętych biletem premium.