W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Muzyczna Scena Eksperymentalna: Emiter „Air/ field/ feedback”

Muzyczna Scena Eksperymentalna: Emiter „Air/ field/ feedback”
Data rozpoczęcia 2013-10-25
Godzina rozpoczęcia 18:00
Kategoria Koncert

W samym środku muzyki jest dźwięk

„Air/ field/ feedback” to nowa odsłona emitera. Mikrofony, mikser, nośniki analogowe i cyfrowe, nagrania terenowe stają się instrumentami. Łącząc kompozycję, miks różnej jakości materiału dźwiękowego i improwizacji szukam możliwości syntezy analogowego/ cyfrowego brzmienia i organicznych połączeń w samym dźwięku. Czy to koncert, działania audio, akcja dźwiękowa? Istotny jest także kontekst przestrzeni- eksploracja zastanej przestrzeni, "umuzycznienie" architektury stanowi integralny element koncertu. "Air/ field/ feedback" łączy różne aspekty dźwiękowych poszukiwań: nagrań terenowych, eksploracji różnorodnych pejzaży dźwiękowych, muzyki jako rodzaju akustycznej interpretacji otoczenia.

Air/Powietrze - przekaźnik dźwięku-staje się punktem wyjścia dla muzyki. W powietrzu sporo się dzieje- praktycznie przez cały czas coś "przelatuje". To kanał emisji, zakłóceń, dźwiękowej przemocy i ciszy.

Field/Pole - rubieże. Nagrania polowe-lubię tak opisywać field recording- szkoła słuchania i komponowania. Nagrania terenowe są w tym projekcie kluczowe, wprowadzenie "pola" jako zagadnienia akustycznego, pejzażu dźwiękowego jako zagadnienia muzycznego to istotny element moich zainteresowań.

Feedback/ Sprzężenie zwrotne ma w swojej naturze randomizację i anarchię. Rozbija na cząstki nasze oczekiwania, przyzwyczajenia, muzyczną wygodę. Feedback jest fizycznym/ słuchowym doświadczeniem.

Marcin Dymiter aka emiter

Muzyk, improwizator. Emiter porusza się w obszarze elektroniki, muzyki improwizowanej. Eksperymentuje z brzmieniem, przetwarzaniem dźwięków towarzyszących naszemu życiu. Emiter używa i łączy różne jakości – lo-fi/ hi-fi, czy też dźwięki powszechnie uznawane za zakłócenia. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska radiowe, muzykę do filmów, spektakli i przestrzeni publicznych. Gra do filmów niemych. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe oraz działania przybliżające ideę field recordingu. Gra także w projektach: niski szum, emiter_franczak audio video performance.

Producent muzyczny. Współtwórca i kurator - wspólnie z Ludomirem Franczakiem - festiwalu mikro_makro. Słuchacz i uczestnik muzycznych warsztatów w kraju i zagranicą m.in. warsztaty Le Quan Ninha, Andrew Sharpleya, Johna Butchera, Robina Minarda. Stypendysta Uniwersytetu Sztuki w Berlinie, finalista konkursu Netmage International Multimedia Festival w Bolonii. Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.

Tworzy muzykę od roku 1990, kiedy to powstał zespół ewa braun. Związany był także z formacjami: MORDY, gamadisco, Chlupot mózgu, Ludzie oraz z projektem emiter.arszyn. Współtworzył z Paulem Wirksuem gdańsko-koloński duet MAPA, którego płyta pt. "Fudo" została bardzo przychylnie przyjęta w Europie. Jest jednym z nielicznych polskich muzyków, o których twórczości pisało brytyjskie pismo muzyczne The Wire - jedno z najbardziej opiniotwórczych w Europie. Nagrania emitera były zamieszczone w kompilacji dla pisma "The Wire".

www.emiter.org
www.field-notes.pl