W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Teatr DOT504
Data rozpoczęcia 2010-06-25
Godzina rozpoczęcia 21:30
Miejsce Muszla koncertowa w Ogrodzie Saskim, Aleje Racławickie
Kategoria Spektakl

W ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego wystąpi teatr DOT504 z Czech.
DOT504, pierwsza w pełni profesjonalna grupa teatru ruchu w Czechach, została założona w 2006 przez dyrektor artystyczną Lenkę Ottovą. Lenka Ottova postawiła sobie za cel stworzenie w Czechach uznawanej na całym świecie grupy, której brakowało na czeskiej scenie teatralnej, a która mogłaby stanowić bazę dla wybitnych tancerzy i znacząco wpłynęłaby na rozwój w dziedzinie tańca współczesnego. Biorąc pod uwagę sukcesy grupy zarówno w Czechach, jak i na rynkach światowych, założenia te udało się w pełni zrealizować. DOT504 cechuje wysoka jakość techniczna, kreatywność oraz silne osobowości, zarówno pośród wykonawców, jak i twórców każdego projektu. Do współpracy z grupą zapraszane są osobowości, które z powodzeniem tworzą na światowych scenach teatru ruchu, które mogą wnieść inspirujące zmiany na czeski rynek tańca. Choreografowie, którzy dotychczas tworzyli produkcje z grupą to m.in.: Jozef Frucek & Linda Kapetanea (RootlessRoot Company – Słowacja/Grecja), Thomas Steyaert (Belgia) and Lenka Ottová (Czechy) – dyrektor artystyczny grupy.

100 Wounded Tears
Reżyseria i choreografia: Jozef Frucek & Linda Kapetanea (Rootlessroot Company)
Występują: Michaela Ottová, Lenka Vágnerová, Pavel Mašek, Helena Arenbergerová, Tomáš Nepšinský, Jaroslav Ondruš& Csongor Kassai as a special guest
Muzyka: Michal Kaščák
Kostiumy: Simona Rybáková
Reżyseria świateł: Daniel Tesař
Premiera: 22 i 23 luty , 2009, PONEC Theatre, Praga
Czas: 70 minut
14 mgnień utraconej rozpaczy. Opowieść o siedmiorgu bohaterach, powstała z czternastu obrazów. O czternastu rękach, które pozbywają się sześćdziesięciu sześciu kilogramów nieszczęśliwego mięsa i bieli dwustu sześciu kości. O czternastu zabawnych obrazach poszukujących dziesięciu tysięcy utraconych marzeń i jednego sensownego powodu, by żyć. O czternastu szalonych pragnieniach by kochać siedemdziesiąt palców, które łagodnie przykrywają dwie delikatne piersi dwustu siedemdziesiąt sześcioma łyżeczkami ziemi. O czterystu piętnastu zmieszanych słowach w siedemdziesiąt dwie minuty, o dwóch litrach wody w dwóch kubkach w jednym bardzo, bardzo głębokim talerzu. O czterdziestu kawałkach drewna, czterech łyżkach i ośmiu stołkach, dwóch młotkach i trzydziestu trzech wbitych gwoździach. O siedmiu cebulach, rozłożonych na siedemdziesiąt sześć pocałunków i o dwudziestu dziewięciu uderzeniach patykiem. Oraz oczywiście o trzydziestu zniekształconych zębach i jednym lubieżnym języku ponad głową martwego albatrosa w bezkresnym delikatnym krajobrazie.
100 Wounded Tears (100 zranionych łez) powstało przy współpracy DOT504 Dance Company z Jozefem Fruček i Lindą Kapetanea (RootlessRoot Company), uznanymi na międzynarodowej scenie teatru ruchu choreografami. Do udziału w projekcie zaproszono także słowackiego aktora i piosenkarza Csongora Kassai (którego film Divided We Fall był nominowany do Oscara w kategorii Najlepszego filmu obcojęzycznego). Spektakl nabiera głębi dzięki porywającej, charakterystycznej muzyce skomponowanej przez Michala Kaščáka, założyciela kultowej słowackiej kapeli undergroundowej Bez ladu a składu.
Spektakl, w dość surowej i chaotycznej, lecz pełnej humoru formie opowiada historię siedmiorga bohaterów, którzy poszukują swoich dziesięciu tysięcy utraconych marzeń i jednego sensownego powodu, by żyć.
Siedmioro bohaterów zabiega o Diabła naszych serc, prezentując go w jego Najbardziej Wyrafinowanej wersji. Tchórzostwo Żebraka, poniżenie Królowej, okaleczenie Kitty. Surowe przedstawienie o prawdziwym świecie, który jest tuż za rogiem, tam, gdzie boimy się spojrzeć.

Wstęp wolny